Vianočné šialenstvo pominulo, s ním pomaly opadajú aj povianočné výpredaje a vy hľadáte spôsob, ako zaujať zákazníkov? Stavte na inovatívny prístup a načúvajte im. Trendy v podnikaní pre rok 2017 sú tu!
Sociálne siete ako nástroj online marketingu
Využitie sociálnych sietí hrá svoju nenahraditeľnú úlohu v online marketingu už niekoľko rokov. Napriek tomu, pozitíva, ktoré z nich plynú nevyužíva až tretina malých a stredných slovenských podnikateľov. Ide najmä o menších predajcov pôsobiacich v jednej lokalite alebo o remeselníkov. Naopak, služby tohto online nástroja využívajú veľké nadnárodné spoločnosti, či ľudia zaoberajúci sa ručnou výrobou, ktorým sociálne siete slúžia ako jedna z najlepších možností, ako svoje výrobky a produkty prezentovať. Mnoho podnikateľov svoj profil už v minulosti založilo, no nedarí sa im ho efektívne spravovať. To sa na prvý pohľad môže zdať ako jednoduchá úloha, opak je ale pravdou. Úspešne spravovať profily na sociálnych sieťach si žiada veľa času a je potrebné sa vyvarovať klasickej forme komunikácie, ktorú poznáte z tlačených reklám, z televízie či z rádia. Ak už získate aktívnu komunitu, je treba ju udržiavať a naďalej rozvíjať. S fanúšikmi sa snažte aktívne komunikovať a nadviazať priateľský dialóg. Naopak sa vyvarujte toho, aby ste pôsobili moc korporátne, strojene a nekomunikujte arogantne. Na sociálnych sieťach môžete tiež testovať, ako na ktoré produkty zákazníci reagujú a podľa toho efektívne meniť ponuku.
Stavte na dizajn
Opakom využívania online marketingových nástrojov je zameranie sa na dizajn a zariadenie kamenných predajní. S rokom 2017 sa totiž vracia obľuba zakúpiť tovar osobne a s predajcami nadväzovať osobnú komunikáciu. Jedná sa pravdepodobne o reakciu na priehrštie e-shopov a digitalizáciu dnešnej doby. Oproti minulosti, kedy bolo hlavným heslom ponúknuť zákazníkom čo najviac tovaru na čo najmenšom priestore, dnes sa kladie cit na vkusné a efektívne zariadenie obchodu. Ponúkané produkty by tak mali v celkovom dizajne pôsobiť harmonicky a nepreplácane. Podnikatelia čím ďalej, tým viac využívajú podlahové a pultové displeje, ktoré nenásilne prezentujú ponuku a upútajú zákazníka na prvý pohľad.
„Kým podlahové displeje sú voľne stojace displeje s vystaveným tovarom s slúžia na podporu predaja vybraného tovaru, pultové displeje majú podporovať sezónne výrobky alebo ponúkať skúšobné vzorky zadarmo.“, hovorí marketingová riaditeľka špecialistu na POP a POS produkty Paketo.one, Helena Janáčová.
Spomínané predajné displeje sú tiež v súlade s ekologickým myslením, ktoré je v súčasnosti jedným zo základných faktorov ovplyvňujúcich prípadnú kúpu. Štatistiky ukazujú, že podnikatelia, ktorí praktizujú k prírode šetrné postupy a ktorí využívajú prírodné materiály, sú na trhu žiadanejšie.