Čo čítajú svetoví podnikatelia veľkého rozmeru sa na nás valí z každej strany. Okolo nás je veľa inšpirácie, ale ako si vybrať to správne, čo nás skutočne nakopne a motivuje? Vyspovedali sme niekoľko akčných mladých žien, podnikateliek, ktoré nabrali odvahu, rozbehli vlastný biznis a prezradili, čo oslovilo ich.
ANA MALAGA; Content Agency
Jana Malaga zastupuje blogerov a chráni ich záujmy, pomáha im získať uznanie a rovnocenné miesto medzi ostatnými marketingovými nástrojmi a ponúka im platformu na vzájomné spoznávanie sa a ďalšie vzdelávanie. Aktuálne ako čerstvá podnikavá mama tvrdí:
„Stíham čítať, i keď mi to trvá dlhšie ;). Naposledy ma zaujala kniha Blog za milión. A práve nedávno som si objednala ma čítanie túto – Hovor ako Ted.
LUCIA ORAVCOVÁ, Lemon Language Center
Lucia Oravcová, majiteľka jazykovky s najpersonalizovanejšou webovou stránkou, ktorá vyvinula vlastnú konverzačnú metódu, či vlastné učebnice prezradila, že ju nedávno zaujala úplne minuatúrna kniha, ktorú len tak náhodou našla v kníhkupectve - Tom Markert - Zákazník má vždy pravdu.
„Je tam 50 tipov, na čo netreba zabudnúť pri komunikácii s klientom, na čo treba dbať, čo ako podať. Veľmi stručne popísane, ľahko čitateľné, podľa mňa naozaj užitočné a jej veľké plus je, že celú knižku prečítaš pri jednej káve:))))
Ďalšia kniha, ktorá ma celkom namotivovala makať na brandingu je kniha: JEDNODUCHO ZNAČKA/BRAND SIMPLE od Allen P. Adamson . Obsahuje veľa príbehov reálnych ľudí a známych značiek, kde spravili chybu a čo sa im oplatilo, ako sa tieto značky dostali do popredia. Každý si tam určite nájde niečo pre seba.Z bežnej beletrie je moja favoritka kniha LÁSKA PO TALIANSKY a aktuálne čítam trilógiu 3xPROVANCE. No a posledný tip na knihu, ktorú som si síce kúpila, ale ešte neprečítala, je od Jana Hnízdila, českého doktora, ktorý sa zameriava už na psychosomatiku a napísal knihu AKO SA NESTAŤ PACIENTOM. Za rok 2014 ocenená ako "český bestseller". Teším sa, keď sa do nej pustím. Je to, okrem iného, zbierka jeho príbehov a už len názvy kapitol pobavia - napríklad Operácia tenisového bedrového kĺbu, Ďalšie zázračné uzdravenie Matky Terezy atď."
IVONA HRNČIAROVÁ; Forbidden Taste
Ivon Hrnčiarovú a jej biznis netradičných večerí zaradil časopis Forbes do rebríčka 30pod30. Pod pojmom netradičné večere si môžete predstaviť čokoľvek. Na svoje si prídu najmä tí, ktorí chcú zažiť niečo iné, neboja sa experimentovať a ani zoznámiť s novými zaujímavými ľuďmi. A samozrejme majú radi dobré jedlo. Projekt Forbidden Taste rozbehli v Prahe a postupne sa etabloval aj na Slovensku.
„Bavia ma knihy od marketéra Setha Godina a rovnako jeho blog stojí za uloženie do záložiek. Momentálne mám rozčítanú knihu Start with Why od Simona Sineka. Naposledy ma taktiež milo prekvapila ďalšia kniha od Rubin Gretchen (autorka The Happiness Project) s knihou Better Than Before, ktorá je o zvykoch a ako si zautomatizovať práve tie dobré a užitočné z nich.
Z beletrie to je jednoznačne Haruki Murakami, od ktorého mám prečítané všetky knihy a všetky mám i doma v poličke. Rovnako kniha 2036 od ekonóma Tomáša Sedláčka ma zas oslovila z pohľadu zamyslieť sa nad svetom o 20 rokov – ako bude vyzerať v rôznych oblastiach života, oboroch, profesiách a ako naše životy ovplyvnia technológie. V každom smere ako je napríklad gastronómia, medicína, architektúra a pod. „predpovedá“ jeden odborník v danom obore ako to bude v budúcnosti fungovať.“
DOMINIKA ONOFREJOVÁ; Domčine Laskonky
Vystriedala pár zamestnaní a zistila, že to nie je pre ňu to pravé a keďže vo voľnom čase a počas víkendov rada vypekala, riešenie bolo jednoduché! Svoje hobby pretavila do podnikania. A dnes? Dnes je nielenže úspešná podnikateľka, ale i mama a manželka na plný úväzok, majiteľka cukrárskej výroby a poznáte ju pod značkou Domčine laskonky.
„Naposledy som mala čas čítať tak pred piatimi rokmi, ale už vtedy som čítala biznis knihy a životopisy. Najzaujímavejšia bola Snehová guľa/Warren Buffett o živote a biznise - Alice Schroeder, Google story David A. Vise a nakoniec knihy zo série Chudobný otec, bohatý otec (Robert T. Kiyosaki)
Podľa môjho názoru to nie je o tom, že teraz chcem podnikať, tak začnem čítať také knihy. Ja som tie knihy čítala už dobrých 10 rokov dozadu, lebo som chcela vedieť ako títo ľudia uvažujú.
Ja osobne knihy, ktoré patria do motivačnej literatúry ako takej „nemusím“, na rozdiel od nich v životopisných vidíš, že daný človek bol voľakedy bežný človek ako ty, spravil kopec chýb a najmä začínal od nuly, a práve toto považujem za ten ozajstný príklad.
Foto zdroj: archív podnikateliek